Telefoon abonnementen

Telefoon abonnement

Ik zal het eerlijk toegeven, laatst ben ik op gebeld door een telefoon abonnement verkoopster en die heeft mij een nieuw abonnement verkocht. Achteraf voel ik me hier behoorlijk stom over. Wie zou zich niet zo voelen, aan het eind van de dag ben ik namelijk stom genoeg geweest om overal maar ja op te zeggen. Als ik mijzelf een klein beetje mag verdedigen, mijn abonnement liep wel af. Dus ik had een nieuw abonnement nodig. De reden dat ik dit, voor mij gênante onderwerp, opbreng is omdat ik erachter ben gekomen dat telefoon abonnementen echt bizar complex zijn geworden.

MB-Madness

Laat me dit toelichten met een vergelijking. Als je vroeger een kop koffie kocht, kocht je een kop koffie. Hooguit misschien een cappuccino of espresso met wat water maar ingewikkelder dan dat werd het niet. Ondertussen maken mensen bestellingen aan de balie bij Starbucks alsof ze een Harry Potter spreuk uitspreken. Een venti dubbele amandel melk choco-loco-mocca met extra shot espresso en drie pompjes vanille. En zo voelt het ook bij telefoon abonnementen. De reden dat mij een belachelijk duur abonnement is aangepraat is omdat ik niet wist waar het allemaal over ging.

Extra MB’s boven op mijn normale 4G MB’s met extra korting voor streamen, maar wel alleen Spotify, met 300 berichten en onbeperkt bellen als je in Nederland, België, Frankrijk, Kuala Lumpur en de hemel bent. Hopelijk is mijn punt nu gemaakt. We moeten terug naar simpelere tijden.

 

Ik wil gewoon internet, bellen en berichten

Alle providers proberen de laatste tijd zo veel uit de kast te trekken om ons als klanten te behouden dat ik ondertussen door de bomen het bos niet meer zie. Zelf zie ik de meerwaarde ook niet echt van al deze extra’s. Biedt mij gewoon een goede deal aan. Ik wil snel internet en altijd kunnen bellen en berichten. En dan is het niet belangrijk dat ik bij de één wel mijn data mee kan nemen en bij de ander korting spaar voor veel te dure onderbroeken. Het haalt een beetje de waarde van een provider weg. Zij moeten het voor ons makkelijk moeten maken om een keuze te nemen, in plaats van ons hoofdvol stoppen met overbodig informatie.

Laatst ben ik bij een telefoon abonnement website gaan kijken welke abonnementen beter zijn dan die van mij. Deze gaf mij tenminste een duidelijk overzicht van aanbieders, MB’s, bel-uren, berichten en prijs. Het bood mij niet een venti-dubbel-mb-aanvullend pakket aan met een extra pomp Spotify.

Het was gewoon simpel, duidelijk en heerlijk!

Leave a comment